Uitleg Johannes 1:1

Johannes Greber en zijn uitleg over Johannes 1:1 werd overgenomen door alleen het Wachttoren Genootschap als religie.

Johannes 1 vers 1 is een belangrijke pijler voor kerken, genootschappen en religies. Wij zien de enorme deceptie van de bovenstaande instituten en hun "verkeerde"uitleggingen en vertalingen van de Bijbel. Onderstaande flimpjes geeft een verfrissende helderende uitleg voor u ! Het is van enorm belang om de juiste begrip te verkrijgen van Het Boek Johannes, de Joodse neef van Jezus. Doordat het boek is geschreven in de joodse beleving laat het zien hoe men destijds dacht over begrippen als wijsheid, God en de mens Jezus . Boeiend is dat er nergens wordt verwezen dat Jezus voor zijn geboorte reeds in de hemel bestond. Ook na zijn dood en opstanding was hij gewoon de mens Jezus en zo ging hij naar de hemel. Wonderbaarlijk was de hemelopgang van de mens Jezus. Uiteindelijk was hij de enigste levende mens die opsteeg naar de hemel ofwel de woonplaats van God ooit ! Wij zijn dus geen enkele logica dat dode mensen derhalve zouden opstijgen naar een hemel. De Bijbel belooft dat niet en Jezus onderwees dat ook niet.

Het Boek Johannes was geschreven door de apostel Johannes , de neef van Jezus , die nooit beweerde dat Jezus zijn neef ooit leefde vooraf in de hemel. Ook zijn geschreven boek Openbaring blijkt uiteraard nergens uit dat mensen ook naar de hemel zouden gaan.

We kunnen zeggen dat Genesis 1:1  en Johannes 1:1 gelijkvormig is en dat God alleen alles schiep. De herschepping om alle zaken recht te zetten daarin komt Jezus in beeld nu hij alle autoriteit kreeg van zijn God en zijn Vader. 

De gigantische warboel van zogenaamde christelijke religies inclusief de "Jehovah getuigen" hebben niet alleen Johannes 1:1  verkeerd vertaald maar ook de zuivere woorden van het joodse boek Johannes ernstig gedegradeerd.

Redactie

Uitleg Johannes 1:1

Johannes 1:3

Kolossenzen 1:15-17